مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از پخش زنده سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در فضای مجازی خبر داد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در برنامه رادیویی افق ویژه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد : این مسابقات از شبکه سهند، قرآن، شما، العالم و کوثر پخش خواهد شد.
 
وی گفت : نخستین یادواره قاریان و اساتید قرآن شهدای تبریز آغازی بود بر فعالیت های سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تلاش کردیم طی ماه های گذشته تبریز را برای میزبانی این مسابقات آماده کنیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود : 12 بهمن ماه به صورت قطعی مشخص شد که تبریز میزبان این مسابقات است و شعار از بهار انقلاب با بهار قرآنی تا بهار طبیعت برای این مسابقات انتخاب شد.
 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به برگزاری 120 محفل قرآنی از 12 بهمن ماه تا به امروز در سطح استان گفت : مقرر شده است تا زمان برگزاری این مسابقات بیش از 200 محفل قرآنی در استان برگزار شود.
 
وی با اشاره به حضور قاریان برجسته کشوری و بین الملی در محافل قرآنی گفت: در حال حاضر تبریز میزبان «احمد شحات احمد سید» قاری مصری به مناسبت برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم و حضور در کرسی های تلاوت قرانی است در شهرستانهای تبریز، سهند، مرند، شبستر، عجب شیر، بناب، مراغه و آذرشهر حضور خواهد یافت.
 
وی از برگزاری همایش استاد شهریار و قرآن همزمان با برگزاری این مسابقات خبر داد و گفت: این همایش هفتم اسفندماه در تبریز برگزار می شود.
 
حجت الاسلام حسینی گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 الی 11 اسفند ماه در دو بخش خواهران و آقایان در تبریز برگزار می شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: ما برای میزبانی از 35 هزار قرآن دوست آمادگی کامل داریم و امیدواریم برگزاری این مسابقات فضای معنوی را در شهر تبریز حاکم کند و این مسابقات را در شان و منزلت قرآن و تبریز برگزار کنیم.
/2759/